Hjem » Uncategorized » Del og bruk

Del og bruk

Start here

Del og bruk

Del og bruk er et nettverk for lærere og andre som har interesse for «klasseledelse, vurdering, sosiale medier, IKT og skole». Her kan man dele egne opplegg, erfaringer o.l. med andre, og man kan bruke det som andre legger ut på nettstedet. Del og bruk er inndelt i mange forskjellige grupper, alt etter fag og interesser. Man kan finne mange gode tips,  ressurser og få svar på ting man lurer på innenfor spesielle emner. Jeg har krysset av for at jeg vil ha epost når det kommer nye innlegg i gruppene jeg er medlem av, og på den måten holder jeg meg litt oppdatert på hva som skjer der. Noen av gruppene har større aktivitet enn andre, det er jo medlemmene selv som må holde liv i gruppene ellers blir de utdaterte og uinteressante. Jeg kan anbefale dette nettverket, her er mye nyttig informasjon for oss lærere.

5 Kommentarer

  1. Anita Normann sier:

    Ja, Del og Bruk er jo virkelig et godt eksempel på hvor nyttig informasjonssamfunnets delingskulturen kan være også innenfor cårt yrke. Mange gode tips å hente her. Selv er jeg med i gruppa for fransklærere og for digital storytelling. Jeg ser nå at det til og med er ei gruppe opprettet av ei som skal skrive sin masteroppgaven sin om Del og Bruk (http://delogbruk.no/group/masteroppgaveomdelogbruk)
    og oppfordrer oss andre brukere til å besvare hennes spørreskjema. Interessant måte å samle inn data på!

  2. heidigrosch sier:

    Takk! Det er greit å høre om nye muligheter. Jeg har et mål for å lære mer om bruk av iPaden min, så skal se hva jeg kan lære om dette fra del og bruk! Jeg tror beste læring til lærerne kommer når de (vi) har mulighetene å snakk med hverandre og deler ideer.

  3. ingeborgberg sier:

    Godt tips, Wenche:-)

  4. livjorun sier:

    Utrolig mange spennende nettverk å bli med i for å bruke og dele undervisningsopplegg, litteraturtips, metoder etc.
    Jeg er med i spansklærere i Norge blant annet, og synes dette er veldig verdifullt siden jeg i perioder er eneste spansklærer på Rindal skole.

Legg igjen en kommentar

